söndag 12 juni 2011

Sol, kaffe och dator :)

Sitter ute i solen med en kopp kaffe och dator medans jag håller ett öga och öra på barnen som leker. Egentligen så både vill och behöver jag vara inne och städa men eftersom Theodor så gärna vill vara ute och är för liten för att vara ute själv så får jag offra mig och sitta här istället =)

På tisdag ska jag med River till audionommottagningen, Tom jobbar så vi får ta tåget dit men det ska väll gå bra. River hade en öroninflammation på sitt vänstra öra för ett tag sen, han fick sedan en tid till vårdcentralen för att kontrollera så att han hörde ordentligt på örat men när Tom och River väl var där så tittade doktorn lite i örat, han sa till dom att sätta sig i väntrummet för att få en hörselkontroll och efter ett tag kom doktorn och sa att dom visst inte hade tid med ett hörseltest utan att han skulle få åka till audionommottagningen istället...vad dom är duktiga på att planera på vårdcentralen! :(
Jag tror och hoppas att han fortfarande hör lika bra på sitt vänsteröra.
Vi skulle även träffa en läkare, detta var inte den vi brukar ha utan någon med ett danskt namn...hoppas jag förstår vad han säger!!!! Om han inte är allt för svår att förstå så ska jag fråga om det finns något hjälpmedel vi kan få när River tittar på tv, är ju så högt att jag blir tokig och han blir arg när jag sänker "Jag hör ju inte!!!" Går rätt bra om han sitter helt själv men minsta lilla som stör runt om så måste han höja, men vet ju att ett öra inte kan sålla ut ljuden på samma sätt som två.

Oj vad mycket det blev om Rivers hörsel nu då...när jag började skriva så visste jag inte ens vad jag skulle skriva om :)

Nu är det väll bara att vänta på att Tom ska komma hem för då ska vi hålla på med båten.

Ha en bra dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar