tisdag 7 juni 2011

Dag 02 – Min familj

Min familj består av min man Tom och våra tre barn.

Tom och jag träffades för allra första gången sommaren 1995 (tror jag att det var) Jag var kompis med en tjej som heter Sanna och hennes syster som är ganska många år äldre än henne var sambo och har barn med Toms pappa. Jag minns att jag, Tom och Sanna umgicks en hel del den sommaren. Höstterminen -95 när vi började sjätte klass så började Tom i min klass. I januari 1996 så gick Toms pappa bort i en arbetsolycka och Tom flyttade då tillbaka till sin mamma i Halmstad.
Hösten 2001 så träffades jag och Tom på en fest, Tom hade druckit en hel del och jag tyckte att han var hur jobbig som helst! Jag sa till en gemensam vän till oss: "Du lämnar inte mig ensam med honom!" Hahaha...
Men efter några månader så var vi tillsammans. Vi blev tillsammans i december 2001 så om ett halvår så har vi varit tillsammans i 10 år.

River är våran äldsta son som föddes den 4:e maj 2003. River kan vara väldigt trottsig och uppkäftig men är ändå en snäll och omtänksam kille, han är den som blir upprörd när någon blir orättvist behandlad och ja han är nog den som är mest lik sin mamma i sättet :-)
River är också en kille som vill verka tuff och modig men som innerst inne är känslig och ganska så feg för nya saker.
När han pröva något nytt så ska han kunna det med en gång annars ger han upp och tycker inte att det är kul (precis som sin mamma)
River är en underbar storebror som är tar hand om sina bröder när han tycker att det behövs och han låter ingen vara dum mot sina bröder. Självklart så bråkar han med sina bröder ibland (vissa perioder väldigt ofta) men säg de syskon som inte bråkar!

Oliver är våran mellersta son som föddes den 4:e maj 2007. Oliver är familjens charmtroll. Jag har fått höra flera gånger att Oliver har en viss charm, det är något men man kan inte säga precis vad det är. Nu hoppas jag bara att han inte använder detta "något" för att få en massa tjejer i framtiden! ;-) (Vissa av er som läser förstår säkert vad jag menar (släkten är värst))
Oliver har inte varit så intensiv i sina trotts-perioder och han klarar inte riktigt av att någon är arg på honom.
Han är ett riktigt litet spelfreak som skulle kunna ägna hur mycket tid som helst till att spela tv-spel, dataspel, storebrors DS och på sin mammas telefon om han bara fick.

Theodor är våran lille minsting som föddes den 24:e juli 2009. En lugn liten kille men som nu tycks tröttnat på att vara minst så försöker någon annan ta något för honom eller är elak mot honom så åker de på en smäll, självklart så säger jag till honom för han ska lära sig att det är fel att slåss men samtidigt är det skönt att han kan försvara sig och inte låter sig köras med.
Theodor leker gärna med sina äldre bröder och deras kompisar men har lika lätt för att sysselsätta sig själv. Hans största intresse just nu är bilar...han älskar bilar!

3 kommentarer:

  1. Skiljer det bara en månad på O & T ;)) skojar bara,förstår att du snubblat på knappen...kram,Kate.

    SvaraRadera
  2. dessutom kate så fyller han faktiskt den 24:e juLi och inte juNi ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha...jag vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det men nu har jag rättat till felet =)
    Kram

    SvaraRadera