onsdag 8 juni 2011

Dag 03 – Mina föräldrar

Oj vad ska jag skriva om mina föräldrar, den här var lite svår =)

Detta är min älskade pappa. Han heter Glenn och är född 1960.
Pappa gillar (som ni kan se på bilden) whiskey, vet att han är med i en whiskey klubb, vad man nu gör där? Dricker massa olika whiskeysorter kanske? Och så älskar han sitt saltvattenakvarium som ni ser i bakgrunden.
Pappa jobbar på Toms (gamla webes) i Habo, vet inte riktigt vad han gör där mer än att äta godis ;-) men tror han servar maskiner eller nåt sånt.
Min pappa är en snäll och omtänksam person som jag vet alltid finns där för mig...och alla andra i hans närhet också för den delen.


Min älskade mamma heter Maggan och är född 1961.
Mamma gillar att resa, helst till Spanien men ibland ger hon även andra länder en chans. Mamma som för några år sedan inte ens visste hur man satte på en dator och som inte heller hade något intresse för att lära sig är nu lite utav en datanörd ;-)
Mamma jobbar på packen på Skillmech.
Min mamma har alltid varit snäll, ja kanske lite för snäll mot sina barn ;-) Även mamma kan jag räkna med att hon finns där för mig när jag behöver henne.

Mina föräldrar bor i Skillingaryd, inte alls långt ifrån mig, är skönt att ha dom nära så att man bara kan titta förbi på en kopp kaffe om man känner för det.
Mamma och pappa är igentligen ganska olika varandra, mamma är mer en vanemänniska som vill ha det som hon är van vid, hon gillar inte förändringar om de inte sker på hennes villkor. Hon är den som inte reser från Sverige utan till värmen...ni vet dom som åket utomlands för det härliga klimatet men vill ha maten mm svenskt ;-)
Pappa är den som gärna prova nya saker och som inte är rädd för förändringar, jag tror inte att det finns en maträtt han inte skulle prova om någon bjöd honom. Jag kommer ihåg när han berättade (tror detta var när han var och jobbade i Kina) att de fick in bläckfisk som var så färsk att den fortfarande rörde sig, det åt han...det hade jag aldrig gjort!!! =)

Mamma och pappa: Jag älskar er!

1 kommentar:

  1. Det samma gumman älskar dig <3 från pappa;-))

    SvaraRadera