torsdag 9 juni 2011

Dag 04 – Mina syskon

♥ ♥ ♥
Detta är min vackra syster Kate.
Kate är 3 år äldre än mig och mitt ända syskon. 
När vi var små så var vi nog som syskon är mest, vi har haft perioder när vi inte tålt att se varandra och bara bråkat, men vi har ändå alltid vetat att vi haft varandra och vi har försvarat varandra om någon annan varit dum.
Mamma har berättat att när vi var små (vet inte hur gamla vi var då) och vi var ute så brukade Kate putta ner mig i en snödriva och sätta sig på mig när det kom bilar, för att jag inte skulle bli påkörd =)
Jag ville gärna hänga på Kate och hennes kompisar men det var självklart inte uppskattat av dom...så jag var den där jobbiga lilla skiten som försökte hänga efter och bryta mig in på Kates rum när hon hade kompisar hemma.

Kate bor här i Skillingaryd med sin man och sina två barn. Hennes äldsta dotter Felicia är 7 veckor äldre än River och hennes yngsta son är 5 dagar yngre än Oliver. Är så kul att kusinerna är jämngamla och vi brukar träffas rätt ofta så barnen har en stark kusinrelation som jag hoppas ska vara livet ut. 

För några månader sedan så skrev min syster det här till mig i min logg på facebook, blev faktiskt lite rörd av det:
♥ vet du att det finns en liten prydnadsgrej hemma som har följt med mej sedan jag flyttade hemifrån som betyder så himla mycket för mej...jag har uppmanat Frans vid varje flytt att vara extremt rädd om den eftersom jag skulle bli så sjukt ledsen om den går sönder...det är den där "tantiga" äggkoppen i porslin med rosa blommor på & så står det august på...den gick du alldeles själv till Rolands present & köpte till mej för dina egna pengar när du var typ 10 år :) den ligger mej varmt om hjärtat ♥

Och så vill jag dela med mig av en dikt (som inte jag har skrivit)

En syster är ett stöd
och en hjälpande hand.
Hon är bunden till dig
med ett kärleksfullt band.


Som lilla… eller stora…
är hon dig ganska lik.
Hon finns i många minnen
och hon gör din levnad rik.

Det känns tryggt att hon vet
varifrån du kom,
att hon ser vad du gör
och att hon bryr sig om.

Med henne kan du dela
både sorger och skratt…
En syster är en gåva
– en ovärderlig skatt

♥ ♥ ♥

1 kommentar: