söndag 19 juni 2011

Dåligt humör

Nu vet jag varför jag varit på uruselt humör den senaste veckan. Mitt humör är helt katastrofalt ca en vecka innan jag får min mens, jag har noll tålamod och blir arg för ingenting. Jag borde lära mig vad som är på gång när detta hemska humör kommer.
Nu är det över två månader sen den var här sist och man kan tro att jag ska blöda ikapp det nu, så nu väntar några dagars trötthet och yrsel. 
Sist jag fick den så var vi i Halmstad, jag får den typ alltid när vi är i Halmstad och det betyder alltså att jag typ alltid är på dåligt humör när vi är där, så alla Halmstadbor tycker nog att jag är en väldigt arg och tjurig jävel! :(
Nu kanske ni tänker att vi då kan planera våra Halmstadsbesök bättre men eftersom min mens kommer och går som den vill så är det inte så lätt, men vi kanske skulle passa på att åka dit precis när jag har haft den :-)

Nu ska jag gosa med mina barn och njuta av att tålamodet och det goda humöret är på väg tillbaka



3 kommentarer:

  1. Har du pratat med BM om detta ? det måste ju finnas hjälp att få, dels så du får regelbunden mens och kan slippa humör svängningar?

    SvaraRadera
  2. På gyn i Värnamo så tycker dom bara att man ska vara tacksam om man slipper att ha mensen varje månad. Humörsvägningarna har jag inte pratat med dom om, men kanske skulle göra det då jag tycker dom blivit värre den senaste tiden...trodde att det kanske hade med åldern att göra ;-)

    SvaraRadera
  3. oj det var ju ett knäppt svar..............men det är ju skönt att veta när och om den kommer liksom så man kan planera sitt liv lite....

    Du är för ung för att det ska ha med åldern att göra =) tror absolut att det har med mensen att göra.

    SvaraRadera