söndag 12 juni 2011

Dag 07 – Min bästa vän

Jag har många bra vänner, alla är bäst på sitt sätt. Jag älskar alla mina vänner men har två som står mig lite närmre så jag väljer att skriva lite om dom.

ANNAH
Annah och jag fann varandra på dagis, minns att jag tyckte att man åkte jättelångt när man skulle till henne...ja för ett barn så är nog vägen till Åker lång ;-)
När vi började skolan så började Annah i åker och jag i Skillingaryd och vi träffades inte på några år. När vi började högstadiet så hamnade vi i samma klass och det gick rätt fort tills vi fann varandra igen. Under högstadietiden så hängde vi ihop nästan dygnet runt och upplevde många roliga (och mindre roliga) saker tillsammans.
När det var dax för gymnasiet så hamnade vi även där i samma klass.
När jag var 20 år och fick barn så var det en del "vänner" som försvann men Annah fanns alltid där och det är jag så tacksam för!
Ibland går det väldigt lång tid mellan vi träffas eller pratar i telefon, men hur lång tid det än går så vet vi båda att det bara är att ringa eller träffas så är det ändå som att vi sågs i går.
Är så skönt med en vän som inte blir sur om man inte hör av sig tillräckligt ofta och hon vet att inte heller jag blir sur om hon har en intensiv period i sitt liv och inte hinner höra av sig eller träffas.
Annah du är den vän som har funnits längst i mitt liv, du är den som står kvar trotts alla mina fel och misstag...och det älskar jag dig för!


EVELINA
Evelina och jag började umgås för ett år sedan. Varken jag eller Evelina vet säkert hur vi lärde känna varandra, vi sprang på varandra någonstans på nätet och jag vet att vi "pratade" någon gång på Familjeliv. Jag minns också att Evelina var här på ett klädparty för typ 4 år sedan.
Men för ett år sen så kom Evelina och hennes söner hit och fikade, vi träffades några gånger och fikade. Evelina bjöd oss på sin 25-årsfest och jag tror det var där Tom och Christoffer också fann varandra :-) Så förra sommaren umgicks min och Evelinas familj mycket, det blev sol, bad, dagsutflykter, grill och vinkvällar. Ja vi hade en mycket härlig sommar tillsammans.
Jag tror att det är samma med Evelina som med Annah, det gör inget om det går lite tid mellan gångerna man ses och hörs.
Även om jag inte känt Evelina så länge så känns det som att jag känner henne väldigt väl då hon är en väldigt öppen person.
Jag hoppas och tror att Evelina är en vän som är här för att stanna i mitt liv och jag hoppas att vi ska skapa många minnen tillsammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar