torsdag 23 juni 2011

Midsommar och semester

Alla talar om vad de ska göra på midsommar och på semestern. På midsommarafton så jobbar Tom, mindre kul. När han kommer hem så vet jag inte vad vi ska hitta på men det lutar åt att åka på något midsommarfirande någonstans, kanske chaparral...ja om vädret tillåter annars stannar vi hemma. Vi får helt enkelt se vad morgondagen bjuder på.


Semester, ja Tom har nytt jobb och därför ingen semester....mindre kul men är tacksam för att han har ett jobb, vi funderade på att ta någon resa till vintern men om jag då har lyckats få något jobb så har jag ju ingen semester att ta ut och inte vill man begära ledigt det första man gör...nej vi får hoppas på att vi får 4 härliga veckor ihop nästa sommar, om ett helt år!!!
Så eftersom det inte blir några direkta semesterresor i år så finns det planer på att förgylla tillvaron på hemmaplan, ett alternativ som både jag och barnen tycker verkar bra och som pappan i familjen börjar överväga...vi får se hur det blir med den saken ;-) (Nu blev ni nyfikna va???) :-D


Men jag och barnen ska iallafall iväg till Gullbranna i några dagar med min syster och hennes barn så en liten semestertripp får vi allt och det ska bli så kul att få några dagar med min syster och mina syskonbarn!


Hoppas att ni alla får en bra midsommar och en underbar sommar! Och så hoppas vi på att sommarvärmen hittar till Sverige snart också!

Visst ser det underbart ut!

1 kommentar:

  1. Hej Sandra!
    Mikael får bara 2 veckors ledigt i år... Bättre än inget inser jag ju nu när jag läser om Tom som inte får ledigt alls... Mysigt med lite minisemester med syster yster i alla fall. Man kan ju hitta på mycket hemma med barnen. Ha det så bra, Kram!

    SvaraRadera