torsdag 5 januari 2012

Trött mamma

Att vara hemma med alla barnen i 3 månader under sommaren är verkligen underbart, man är ute från morgon till kväll de dagar det går, alla aktiverar sig så bra under sommaren och dagarna går så fort.
Att vara hemma med barnen 3 veckor under vintern är inte alls lika kul! Jag är så trött och har inget tålamod när barnen bråkar, skriker och gnäller från morgon till kväll! Barnen är rastlösa och inget är kul, de vill inte vara ute och inte vill de hitta på något inne heller. Plånboken är tom efter den förbannade julen så inte kan vi göra några direkta utflykter heller! Tack och lov för att skola och dagis börjar nästa vecka!
Jag känner mig som världens suraste och gnälligaste mamma! Och när man känner sig så så behövs det ett break och det fick jag i kväll, jag och Annah var bjudna till Catharina på kvällsfika. Det blev en massa kaffe, en god paj med vaniljsås och vaniljglass och självklart en massa tjöt! Det var så skönt att komma hemifrån en stund och att få sitta åh prata i lugn och ro utan att bli avbruten av något gråtande barn.
Jag älskar mina barn men när man går hemma hela dagarna och ljudnivån ständigt är på topp av antingen gråt och bråk eller skratt och stoj så blir man lätt lite trött i huvudet och behöver få komma ifrån!

Så tack Annah och Catharina för en väldigt trevlig kväll, måste göras om snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar