fredag 6 januari 2012

Nygamla vänner

Som jag skrev i går så var jag hos Catharina och fikade, vi gick i samma klass 4-6 sen i högstadiet så hamnade hon i a-klassen och jag i b-klassen. Vi umgicks väldigt mycket ett tag i slutet av mellanstadiet och början av högstadiet. Men i högstadiet händer väldigt mycket och vi började umgås med olika vänner och slutade umgås med varandra, hade även några tonårsbråk...ja ni vet hur det kan vara i tonåren.
Men så drog Evelina igång vinjuntan och där hamnade vi bägge två och sedan har vi hunnit med en vinjunta till hos mig. I går var jag som sagt och fikade hos Catharina och jag känner att våran vänskap nu har börjat växa upp på nytt. Visst är det väl härligt att man som vuxna kan börja umgås igen även om det självklart är på ett annat sätt, jag menar nu spenderar man ju inte hela dagarna sju dagar i veckan tillsammans och inte heller springer vi efter en massa snygga killar...nu mera gäller ju regeln se men inte röra ;-)
Är iallafall glad över min nyvunna vänskap och hoppas att den är här för att stanna denna gången (och hoppas att Catharina känner likadant och inte tänker "åhnej, henne vill jag slippa") :-D

Och apprå på nygamal vänskap så kan jag ju berätta om Annah som också var med och fikade i går, jag och hon gick på dagis ihop och brukade leka både där och hemma hos varandra. Men när vi skulle börja ettan så började jag i Skillingaryd och hon i Åker och det gick många år innan vi sågs igen. När vi började sjuan så hamnade vi i samma klass och det tog inte lång tid innan vi åter fann varandra. Jag och Annah har gått igen mycket under tonåren tillsammans, gjort mycket kul och även en hel del dumheter ihop, även vi har haft våra bråk men har alltid hittat tillbaka till varandra. Även gymnasiet gick vi ihop och efter studenten har vi fortsatt att umgås, vissa perioder mer än andra. Men Annah är den där vännen som det inte gör något om det går lång tid mellan gångerna vi ses för vi vet att vi alltid kan ringa varandra om det är något och att det ändå är som att vi sågs nyss. Nu mera ses vi ganska ofta och vi försöker få tid till våra hedliga fikadater utan karlar och barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar