söndag 29 januari 2012

Helgen

I fredags vaknade jag superförkyld! Vi hade bestämt med familjen Grimborg/Gustavsson att vi skulle åka till Monkey Town på eftermiddagen, så vid halv tre åkte vi iväg, jag var snorig och frusen men det fick gå :-)
Vi hade några trevliga timmar på Monkey Town och barnen lekte sig trötta, sedan åkte vi till Max och åt...detta är jag tacksam för i dag för filmen de fick där har gått om och om igen idag ;-) Men så kan man ju undra vad vi ska med tre likadana filmer till...men det går nog åt för våra barn är ju inte allt för rädda om sina filmer :(
När vi ätit färdigt så åkte vi åt varsitt håll, våra barn ville absolut köpa fiskar när vi ändå var i stan och som tur var så var djuraffären på A6 öppet så där blev det tre stycken Platy-fiskar, rödsvarta. En växt, en håv, fiskmat som räcker en helg ifall vi ska iväg någon helg och en "födkasse" alltså en liten plastbalja som man lägger den gravida fisken i och sedan har ynglen i, nu hoppas vi bara att vi får fiskbebisar men han i butiken vågade garantera att det blir bebisar men platy-fisk :-)
De i fiskaffären var väldigt trevliga och pratglada, mannen där körde ju även lastbil så han och Tom tjötade ju på och när klockan var nästan tio i åtta så blev det bråttom, jag skulle ju in på Ikea och köpa en ny våg...jag hann :-)

I går så skulle jag dricka vin med Evelina men tyvärr så mådde jag ännu sämre i går och kände att jag inte orkade. Tom var dock borta hos dom en sväng och tittade på hockey med Christoffer.

I dag känner jag mig ännu risigare och egentligen skulle jag ha fikabesök i dag men vi får ta det när jag mår bättre, känner mig inte så social i dag. Nu väntar jag på att Tom ska komma hem från jobbet så att jag kan få gå och sova en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar