torsdag 5 januari 2012

Nyårsafton

Meningen var att jag och barnen skulle sitta hemma och Tom skulle ligga och sova på kvällen då han skulle jobba på natten. Men så undrade Jimmy om vi ville hitta på något med han och hans barn och sedan pratade jag med Camilla som undrade om vi alla ville komma till henne. Så vi bestämde dagen innan nyårsafton att fira in det nya året en våning upp.
Tom bestämde sig för att lägga sig sent på fredagen och sova halva lördagen för att kunna fira nyår med oss.
Jag och Camilla började med maten vid fyra och när även Jimmy och barnen kommit så åt vi en underbart god kycklinggratäng. Jag hade gjort efterrätt, en chokladfudgetårta som fick bra betyg :-)
Det blev en lugn och trevlig kväll med fyra vuxna och sju barn.
River, Felix och Liam spelar x-box
 
Efter att vi varit ute och tittat på fyrverkerierna så var barnen trötta. Nova, Liam och Max myste i soffan framför en film

Camilla och Jimmy när vi spelar spel

Det tog inte lång tid förens Nova, Liam och Max sov gott i soffan

Liam och Max sover sött

Vid halv två så somnade Oliver på golvet

Theodor höll ut länge

Efter att blivit så ledsen när Tom skulle åka och jobba så somnade han vid två

River höll sig vaken genom att spela på datorn

Men klockan tre så orkade han inte hålla sig vaken mer
Jag och Camilla satt och tjötade och tog lite nattamat när alla barnen sov, jag tror jag var hemma vid halv fem på morgonen. Det var smidigt att vara så nära, behövde inte väcka barnen utan kunde bära ner dom en åh en. Tack för en trevlig nyårsafton!

Och till alla mina läsare, bättre sent än aldrig: GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar