fredag 1 juli 2011

Dag 21 – Mitt första jobb

Mitt första jobb var på Oscars, detta var en restaurang....eller vägkrog...typ som Rasta eller Götaström som låg i samma lokaler som Statoil (Någon som minns detta stället???) Jag började där när jag var 13 eller 14. När jag började så var jag i disken sedan jobbade jag mig uppåt till att städa, skala potatis och tillslut att laga mat och stå i kassan ;-)
Jag trivdes bra med att jobba där och minns inte riktigt hur länge jag var där, men iallafall så stängde Oscars igen och jag började då att jobba på Statoil (var ju samma lokaler och samma ägare) Jag jobbade helger (inte alla, ett tag var det varannan helg och ett tag var tredje) och lov, på loven var jag även vikarie på förskolor och fritids i kommunen. Kanske är det därför jag njuter extra mycket över att vara hemma hela sommaren med mina barn, för att jag inte haft ett helt sommarlov på så länge ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar