söndag 24 juli 2011

Theodors tårtor

I fredags så skulle jag åka fram och handla till Theodors tårta, jag skulle bland annat köpa sugarpaste i tårtaffären men när jag kom dit så hade de semesterstängt så jag fick ta och tänka om. Jag hade tänkt att göra en grön tårta med en väg som gick över och bilar som körde på men det gick ju inte nu. Jag åkte till Hemköp och kom på att jag kunde försöka göra en lastbil...eller ja två lastbilar blev det. Så jag gick till lösgodiset för att se vad jag kunde hitta och dekorera lastbilarna med.
Så här blev de oplanerade lastbilarna.




Min stackars släkt fick vara försökskaniner som vanligt, jag provade ett nytt sockerkaksrecept och det blev tyvärr ganska torrt, jag valde dessutom att bara dela sockerkakan en gång och bara ha en fyllning men nu i efterhand inser jag att det inte var så smart, men övning ger färdighet ;-)

1 kommentar:

  1. Jag tyckte dem va jättegoda,tycker en del tårtor kan vara lite väl masstiga när dem nästan är för "klabbiga" ...kram,Kate.

    SvaraRadera