söndag 3 juli 2011

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

Det beror ju på, är jag lite nedstämd så är det ofta mina barn som får mig att må bättre utan att de egentligen är medvetna om det, de säger eller gör något roligt. Min man brukar muntra upp mig med en liten present eller blommor om han tycker att jag verkar lite nere (ja, eller om han har dåligt samvete för att han varit på dåligt humör eller inte hjälpt till tillräckligt mycket här hemma) :-)

Är barnen inne i en trottsig och bråkig period och jag känner mig allmänt trött så brukar en fika med en vän pigga upp, fikakvällarna med min kära vän Annah är guld värda!!! Tom är väldigt duktig på att se när jag behöver ett break hemifrån och brukar då säga "hitta på något, åk och fika med Annah eller nåt...du går här hemma hela dagarna och behöver komma ut lite utan barnen"

1 kommentar:

  1. Moster Camilla3 juli 2011 kl. 13:32

    Gullig man du har... Att få lite break i vardagen är guld värt. Ha det bra, Kram!

    SvaraRadera