tisdag 15 februari 2011

River har mycket tankar om saker åh ting just nu...

...och frågorna och tankarna poppar upp när man minst anar det, som när vi satt i bilen på väg hem från Jönköping i lördags och River plötsligt frågar varför hans kompis föräldrar flyttat isär...oj vad vi inte va beredda på den frågan just då. Eller som i går när han och jag helt plötsligt hade det här samtalet: 
River: Mamma, Rebecca och Emma kan ju inte få barn.
Jag: Varför inte?
River: För det måste vara en pappa.
Jag: Jaså, varför då?
River: Det måste vara en mamma och en pappa.
Jag: Varför?
River: För att det måste det.
Jag: Men man kan ju tex få hjälp av doktorn...
River: Ja det vet jag. Då kan Rebecca vara pappa till Emmas och Emma pappa till Rebeccas....men tänk om bägge få åka till sjukhuset samtidigt, då blir det ju konstigt! (Antar att han tänkte på förlossningen)
River: Men mamma, två killar kan iallafall inte få barn!
River: Nja, det blir ju lite svårare.

Ja man undrar ju vad dessa underbara barn går runt och tänker på?

1 kommentar:

  1. härliga barn,, ibland kan man verkligen undra som du säger, vad tänker dom? Kram

    SvaraRadera