torsdag 3 februari 2011

Godis eller livsfarlig?


Den här påsen tyckte River såg god ut
I tisdags på småfolket så kom vi in på farliga saker barn kan få i sig och någon nämnde det här med att maskindiskmedel ofta ser ut som godis, i går när vi var och handlade så köpte jag en stor påse med Yes powerdrops, när jag la den i korgen så sken River upp och sa "Åhh godis!"

Maskindiskmedel som är så frätande borde ju inte se gott ut, men det borde ju va så äckligt att barnen spotta ut det med en gång om det kommer in i deras mun, eller?
Jag hade en annan sorts maskindiskmedel hemma och visst ser den ut som godis?

3 kommentarer:

  1. Helt sjukt egentligen, men visst ser dom goda ut?! Förstår verkligen barnen om dom skulle stoppa detta i munnen. Liam har också flera gånger frågat om det är godis, så det gäller att förvara det väl.

    SvaraRadera
  2. Ja visst gör dom!
    Ja det gäller att förvara dom väl för det är ju tyvärr så att en del barn äter även fast det är äckligt och sen vet jag inte hur liten mängd som krävs för att det ska vara farligt men jag antar att det är en ganska liten mängd?

    SvaraRadera
  3. Ja visst ser de goda ut så de är klart att de är frästande för barnen...Hemska tanke om de skulle äta någon sådan:-(
    Hoppas att Theodor snart kryar på sig!
    Kram K

    SvaraRadera