tisdag 22 februari 2011

Hur ett barn blir till

Jag måste berätta om ännu ett samtal med min äldsta son. Det var något med bebisar på barnprogrammen och jag kunde inte låta bli att kolla hur mycket han visste om "blommor och bin".

Jag: River, vet du hur en bebis blir till?
River: I mammans mage.
Jag: Men hur kommer den dit?
River: Den bara gör det.
Jag: Men om den bara kommer dit så behövs ju ingen pappa.
River: Jo för mammabakterier och pappabakterier blandas.
Jag: Hur blandas dom då?
River: När mamman och pappan kysser varandra. När dom pussas mycket så blandas bakterierna och blir det en flicka så är det mest mammabakterier och blir det en pojke så är det mest pappabakterier.
Jag: Så då har vi mest pappabakterier i den här familjen?
River: Ja. Och när du och pappa pussats tillräckligt mycket så kommer du att få en bebis i magen!!!

Tycker det var en ganska rolig, gullig och oskyldig tanke han hade om hur ett barn blir till. Jag hoppas det går några år till innan han inser att det inte är riktigt så det går till =)

1 kommentar:

  1. Ja du! Tids nog så vet dom plötsligt allt om blommor o bin, puhh. Unga dam talade om för mig i veckan att dom har sexualundervisning i skolan HELA veckan med ett litet smile på läpparna, så kom kvällen o vi skulle lägga oss, trodde jag,, jag kommer säger hon ska bara kolla färdigt tv, det handlar om just det!! Jag kommer få MVG i det mamma blev svaret, åh jag tror henne, för nu hade hon ett SMILE i hela ansiktet..

    SvaraRadera