måndag 7 februari 2011

Helgen

Helgen har gått i en rasande fart och jag har inte hunnit skriva på bloggen.
I fredags kväll så var jag ute...eller ja det blev visst hela natten...men kul hade vi :-) Jag kom hem vid fem på morgonen så jag var lite lagom trött när Tom väckte mig vid nio på lördagmorgonen. Det var bara att masa sig upp och göra sig iordning för att bege sig till Monkey Town med Linda, Daniel, Moa och Fanny. Efter att barnen lekt och busat för fullt i många timmar så blev det att äta på McDonalds innan vi gav upp och åkte hem. Oliver somnade tvärt i bilen på vägen hem. Väl hemma så tog vi det lugnt den stund som var kvar innan barnen skulle lägga sig...alla barn somnade väldigt snabbt! =) Jag själv somnade också väldigt tidigt i soffan :-)

I dag på förmiddagen blev det att gå till kyrkan där min systerdotter skulle sjunga med barnkören, även minigänget skulle vara med så Oliver var med och sjöng.

Denna sången "sjöng" Oliver här hemma för ett tag sen och jag undrade varför han rabblade orden "Jag är störst, bäst och vackrast" Då trodde jag att han hade fått väldigt bra självförtroende men nu antar jag att han hade missuppfattat texten lite  ;-) 

Mosters tjej är så duktig!


Efter att barnen sjungit färdigt så var det mat i församlingshemmet, det var till barnens glädje potatis, sås och köttbullar. Den hemliga gästen som kom efter maten var en trollkarl.

Vi kom hem här vid 13.30 tror jag klockan var och klockan 15.00 så skulle jag vara hos Frida på Me and I-party så det blev bara en mellanlandning hemma.

Jag fick ta med mig alla barn till Frida eftersom Tom skulle iväg och hjälpa någon med något, så det blev ju inte att jag kunde slappna av och koncentrera mig på kläderna precis.

När vi kom hem så gick vi upp till grannen ovanpå, Jag och Camilla drack kaffe medans barnen sprang runt och lekte....och förde ett väldans liv!

Sen blev det att gå ner till oss för kvällsmat och sänggång. Ja det var den helgen det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar