torsdag 3 februari 2011

Gäsp!

Nu vill jag gå och sova för shit vad trött jag är! Jag kunde inte somna i natt jag låg och vred åh vände...jag somnade efter 03.30 någon gång. Jag vaknade vid 06.00 och Tom var inte uppe så jag såg till att han kom upp, Tom åkte och jag somnade om...eller ja nästan för precis när jag höll på att somna så vaknade Theodor...Theodor av alla, han som brukar sova längst!!! Jag gjorde välling, bytte blöja och satte igång cd-sagan, nu skulle han somna om. Jag slumrade till och så hörde jag flaskan falla och Theodor började: "Mamma...mamma...maaammaaaa!!!" Jaja lika bra att gå upp då. Oliver vaknade också och vi åt frukost. River fick jag inte uppförens efter sju.
Oliver fick vara hemma för att Theodor skulle slippa dras ut när han har feber...hmm, vilken feber??? Jag var helt säker på att han skulle bli allt varmare under förmiddagen men så pigg som han varit i dag har han nog aldrig varit! :-)
Theodor brukar vilja sova när han varit uppe nån timme så jag tänkte att när han sover då ska jag vila...ja inte vet jag vad det är med Theodor i dag men inte somnade han när jag la ner honom, inte lekte han snällt i sängen heller, nej då han skulle vara uppe och leka...varför just idag?!?!?

Vid 13.30 så kommer River hem, precis när han kom så kom min syster med sina barn som jag skulle vara barnvakt åt (Felicia som snart fyller åtta precis som River och William som snart blir fyra precis som Oliver) River tjurar ihop för att Felicia kom för tidigt??!!! Ur bilen kom en inte allt för munter Felicia som inte alls ville åka till oss idag. Visst är det konstigt att ibland kan dom leka en hel dag ihop hur bra som helst och ibland så funkar det inte alls.
Jag kände att det här verkar ju bli bra...not! Men jag och Felicia började vika hundar av papper och så var hon glad och nöjd! Moster Sandra vet att pyssel brukar gå hem hos Felicia ;-)


När det var färdig pysslat så rusade alla barn runt i vardagsrummet och av någon anledning så låg det ett hänglås i bokhyllan som River skulle ha, han sköt dit fåtöljen och tog det och självklart lyssnade han inte på mig när jag sa till honom att låta bli. Sen ska han lägga upp hänglåset igen och fråga mig inte hur det går till men han tappar det och det flyger rakt i Felicias huvud, hon sitter i soffan en bra bit bakom honom. Hon började gråta och ännu värre blev det när hon såg blod...mycket blod!!! Jag trodde att jag skulle behöva ringa efter pappa för att be han köra henne till vårdcentralen för att sy ihop huvudet. Jag tvättade och letade men allt jag hittade var en bula men inget jack, så vad kom då allt blod ifrån??? Ja jag är iallafall tacksam för att det inte blev värre än det blev och att hon slapp att sy!!! Stackars River blev jätteledsen när han insåg att det blödde från Felicias huvud, men det var ju en olyckshändelse, sådan otur att det skulle träffa just Felicias huvud! Vid 16-tiden så åkte Felicia och William hem och så här trött var Oliver när de hade åkt



Jag är som sagt också väldigt trött nu och sitter här och dricker kaffe. Om en stund så ska jag börjar med mat som vi ska äta när Tom kommer hem och sen är det meningen att jag ska vika ett enormt berg med tvätt som ligger kvar sen jag tvättade igår och i förgår....varför lär jag mig aldrig att det är så mycket smidigare att vika efter varje maskin??? Fast det är inte alltid man hinner. Ja helt ärligt så tror jag att detta berg av tvätt kommer att ligga kvar tills i morgon ;-) Men finns det någon som inte har något bättre för sig så kan den ju alltid komma hit och ta hand om det här
Theodor har nu slagit personligt rekord i vakentid...han har varit vaken från strax efter 06.00 och klockan är nu 17.05 och han är fortfarande vaken!!!

2 kommentarer:

  1. Felicia var väldigt nöjd med hundpysslet,hon tycker du är så duktig på pyssel :)) hon ringde till Frans & grät en skvätt oxå så nu känns det bättre...liiitet jack i huvudet är det å öm såklart men som sagt huvudet blöder rejält när det väl gå hål...tack igen för barnvakten,kram!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att hon va nöjd, jag tycker att det är så kul när hon är här och vill pyssla för även om River hänger på ibland så vill han ju aldrig pyssla när han är själv och jag tycker ju att det är så kul :-)
    Så du hittade vart blodet kom ifrån, ja det är klart att hon måste ventelira med pappa också ;-)
    Kram

    SvaraRadera