måndag 31 januari 2011

Toms jobb

Tom har sedan vi flyttade ihop fram tills November(?) 2008 jobbat på fabriken Stilexo, sedan flyttades verksamheten till andra länder och det va många som blev arbetslösa, i samma veva så kom lågkonjukturen och jobb va det ont om! (i samma veva blev jag gravid med Theodor...va blandade känslor då kan jag säga!)
I ett år (till november 2009) gick Tom arbetslös innan han fick börja jobba på...ja vad heter det nu då? Ja samma lokaler som Stilexo fast det hade nu ett annat namn. Det va bara ett tillfälligt jobb som blev förlängt månad för månad...han blev kvar mars (2010) ut. Han slutade där en fredag och på måndagen befann han sig på Husqvarna AB där han va inhyrd av Lernia. I fredags gjorde Tom sin sista dag på Husqvarna.
I dag skulle Tom till Lernia i Jönköping för att diskutera jobb, han skulle vara där 8.00 och vid 8.45 så ringde han och sa att han ska jobba till klockan 18.00 på Danish crown idag, det va tydligen kris där. I morgon vet han inte vart han ska jobba...om han ska jobba! Är väldigt jobbigt att inte veta vad han har för arbetstider dag från dag. Jag kan inte planera att göra något själv, han kan inte planera att göra något själv och vi kan inte planera att göra något tillsammans hela familjen!
Jag är tacksam att han har ett jobb, för även om Lernia inte har jobb till honom så får han lön och det är ju en trygghet men jag hoppas att han snart får ett längre jobb via Lernia eller att han hittar ett fast jobb.

3 kommentarer:

  1. Nu när jag har för mke fritid, kan jag komma upp å passa barnen om det är något du vill göra! <3

    SvaraRadera
  2. Skönt att i alla fall veta att han har en grundinkomst,kram/pappa

    SvaraRadera
  3. Jessie: Har du för mycket fritid? :) Du är alltid välkommen hit, även om vi inte behöver barnvakt :-D Du kan ju komma hit så kan du och jag ut åh röja medans Tom har barnen ;-)
    Kram

    Pappa: Ja det är verkligen skönt att veta.
    Kram <3

    SvaraRadera