måndag 24 januari 2011

Knäppa familjen

Ja knäppa familjen det är vi det. Vi är inte som andra familjer är mest men det är vi så nöjda med så :)
Jag hade lovat River att vi skulle se Toy story 3 på bio men när det aldrig blev av så lovade jag att han skulle få den filmen. När vi va hos familjen Roos/Nykvist i går så hade Moa och Fanny den hemma på hyrfilm och när vi skulle gå hem så ville Oliver stanna kvar för att titta på den så jag och Tom bestämmde oss för att åka till Statoil för att se om den fanns där. Men på Statoil var det dåligt med filmer så vi åkte till Q8 men dom hade ju bara hyrfilmer. River va riktigt besviken så Tom tyckte att vi skulle åka till Rasta för att se om den fanns där, jag tyckte att det va onödigt att åka ända dit för en film men det tyckte inte Tom. På Rasta fanns det inte många filmer och absolut ingen Toy story 3! Men då tyckte min käre make att vi ska inte ge upp nu!!! Nej nu åker vi till City gross i Värnamo...hmm, blir en dyr film tyckte jag men River tyckte absolut att vi skulle till Värnamo :)
Så klockan 19.30 när alla våra barn borde ligga i sina sängar så åker vi till Värnamo. Vilken tur att vi hittade Toy story 3 på City gross så att vi inte åkte dit i onödan :)
Plötsligt så håller alla pojkar i familjen på att svälta ihjäl så de tvinga med en motvillig mamma till Max. Oliver är som sin mamma och är inte så förtjust i hamburgare så när han insåg vart vi skulle äta så sa han "Nej jag är inte hungrig på hamburgare" men till slut så gick han med på att dela en Maxbox med Theodor, så Theo fick burgaren och Oliver pommesen :) Tror inte att det finns många mer barn än Oliver som blir sura när de inser att man ska till Max eller McDonalds men han vill ha mos och köttbullar åh inte någon äcklig hamburgare! :-)
Oj nu kom jag på villospår här :) Men iallafall när vi väl kom hem igen så va klockan väldigt mycket och inget barn protesterade när vi sa att det var läggdax :-) Stackars Tom fick glatt gå upp klockan 04.30 i morse men vi andra sover hur länge vi vill för River har nämligen studiedag i dag.
Och hur länge vi sov(er) vet jag inte än för det här inlägget skrev jag i går kväll ;-) Och skulle de stora barnen vakna före Theodor (villket de oftast gör) så kan jag ju alltid sätta igång Toy story 3 för att sedan gå och sova lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar