torsdag 13 januari 2011

Vikten

I dag har jag och min syster och alla våra barn varit hos mamma och pappa åh fikat, eller ja pappa var på jobbet men ändå :) Jag och mamma kom fram till att mina barn har inte träffat sin mormor sen julafton! Detta är väldigt länge med tanke på att vi brukar träffas en gång i veckan =)

När jag kom hem från mamma så kom Evelina hit och vi begav oss ut på en promenad, det va riktigt skönt!

Ja det här med vikten är något som jag måste ta tag i men jag har inte riktigt hittat motivationen, vad ska jag göra för att hitta den? Jag har absolut kommit till en gräns där jag känner att det här är för mycket, så här mycket har jag nog aldrig vägt och jag trivs inte med hur jag ser ut. Jag vill ju gå ner i vikt men fråga är hur jag ska gör? Ska jag träna hemma eller på gym? Ska jag pröva någon diet typ Gi eller ska jag bara försöka äta nyttigare? Ja jag måste bestämma mig och jag måste kunna motstå sötsakerna!

2 kommentarer:

  1. ja det är svårt att veta hur man ska göra och vilken diet mm.
    jag har nu börjat dricka Noka tycker den är helt ok att dricka, för att komma igång fort har bytt ut alla mål 1 vecka sen ska jag succesivt lägga in vanlig mat, allt för att kroppen ska hinna med att bryta fettceller. sen kommer jag inte träna direkt utan bara promenera, jag hatar träning men gillar att promenera =) Hoppas du hittar ditt sätt som är bra för dej! Kram

    SvaraRadera
  2. Kör LCHF det ska vi försöka börja med. Känns som att det är ett av det enklare alternativen, du behöver inte köpa något nytt/extra utan ta bara bort kolhydraterna... Fett får du äta hur mycket du vill av.. Ät kött och beasås, ta bara bort potatisen

    SvaraRadera