lördag 22 januari 2011

Barnvakt

I dag så har jag och barnen tittat på när Tom spelade innebandy....inte trodde jag att de skulle spela i två timmar!!! :)
Efter bandyn skulle de först på förfest och sedan skulle de gå åh äta och dricka "lite". Just nu ångrar jag att vi inte har fixat barnvakt så att jag kunde följa med, jag känner inte alls för att sitta här ensam åh glo i kväll, nej det får väll helt enkelt bli att lägga sig tidigt i kväll och det kan man ju behöva ibland också.
Det där med barnvakt är också ett känsligt ämne här hemma, jag vet att det inte är Toms fel men jag kan bli så jäkla trött på att det bara är min släkt som ställer upp och är barnvakt! Att det alltid är jag som måste fråga om barnvakt. Men jag ska väll inte klaga för vi har ju iallafall några som brukar ställa upp och vara barnvakt och det är vi tacksamma för, så jag säger tack till min mamma, pappa, farmor och syster med familj :-) 
Nu ska jag se om mina killar vill ha kvällsmat och om Theodor vill sova men det tror jag nog för han börjar bli riktigt trött nu :)

2 kommentarer:

  1. Synd att inte du har andra sidan som hjälp oxå, fast egentligen är det mest synd om dom som går miste om 3 härliga individer som dom aldrig kommer att lära känna på riktigt, du får va glad att du har en bra mamma/pappa o syster/farmor som bryr sig, en vacker dag kommer dina tre att bry sig om dom som stod dom nära o då kommer dom andra bli ganska ensamma, men då är det försent att ändra något, Kram W

    SvaraRadera
  2. Weronica: Du har så rätt, sen har ju barnen en faster som bryr sig mycket om dom men hon bor ju i Halmstad så det är ju inte så lätt. Barnens farmor bor också i Halmstad men trotts att hon är arbetslös så har hon inte varit hos oss på flera år, hon erbjuder sig aldrig att vara barnvakt när vi är i Halmstad och hon kan inte ens ringa sin son eller sina barnbarn när dom fyller år, känns tråkigt att hon inte bryr sig mer :(
    Som jag sagt innan så önskar jag att mina barn hade en farmor som du :)

    Kram

    SvaraRadera