fredag 18 mars 2011

Vila i frid lilla Tindra

Det här ljuset gjorde jag iordning för ett år sen och i dag har jag åter igen tänt det för
Tindra
18/3 2009 - 26/4 2009
Detta inlägg tillägna jag mitt kusinbarn Tindra som skulle ha fyllt två år i dag. Mina tankar går till hennes föräldrar som jag inte ens i min vildaste fantasi kan förstå hur de mår i dag.
Min älskade Becca, jag önskar så att jag kunde göra något för att ta en del av din smärta och sorg!
Tänk att för lite mer än två år sen så planerade vi att ni skulle komma hit till sommaren och vi skulle ut och gå med våra små bebisar i vagnarna, inte hade vi en tanke på att något så hemskt kunde hända...
I morgon bitti är det två år sedan jag fick ditt sms, lilla Tindra hade kommit till världen, hon hade haft bråttom ut och ville inte vara kvar i mammas mage.
Lilla vännen ville nog komma ut och träffa sin underbara mamma och pappa.
Varje dag tänkte jag på er och jag blev alltid så glad när jag fick höra att hon mådde bra trotts att hon var så liten.
Jag köpte ett paket till Tindra, ett par tights, en klänning och en haklapp...alltihop matchade varandra och det var såå litet. Jag hade paketet hemma, hade skrivit adress och allt men glömsk som jag är så kom det aldrig med till posten. Jag vet att dagen innan det hemska hände så var det så nära att jag fick med det men jag glömde igen, något kom emellan. Det kanske var meningen för vilken smärta att få kläderna och kortet med den vackra dikten och lyckönskningarna när det mest fruktansvärda hade inträffat!
Jag har fortfarande kvar både kläderna och kortet.
Glömmer aldrig den dagen när jag fick höra det fruktansvärda som hänt, kan inte med ord beskriva.
Jag önskar att jag hade bott närmre dig min älskade kusin, jag var nära på att slänga mig på tåget eller bussen och åka till dig, men insåg att ett par sörjande föräldrar knappast vill ha någon som kommer och ska sova hos dom.
Rebecca är en underbar människa, när det gått några dagar så får jag ett sms där det står: "Förlåt att jag inte hört av mig men jag har inte orkat." Fina underbara kusin, klart att ingen begärde att du skulle orka höra av dig, det var ju det jag avslutade mina sms med "hör av dig när du orkar"
Var inte ledsen lilla mamma jag var tvungen att gå, den dagen det hände slutade mitt hjärta att slå
Älskade pappa, mitt liv blev så kort, ta hand om varandra när jag flyger bort
Jag vet att ni gråter det finns ingen tröst, men lyssna till ditt hjärta ni kommer höra min röst
Jag finns inte bland er men jag finns här ändå, jag hör era böner och jag älskar er så...



Om ni tycker att ni känner igen inlägget så är det för att jag skrev det för ett år sedan och tyckte att jag kunde kopiera det och bara göra några små ändringa för jag känner likadant nu som då.

5 kommentarer:

  1. Alltid så fruktansvärt när små barn dör, det går inte förstå. Så otroligt fin dikt du skrivit Sandra bättre än så går det nog aldrig skriva, jag har ju som du förstår fått höra om lilla Tindra genom din mormor å jag måste oxå säga att Tindra är ett av de vackraste namn jag vet, vi får tro o hoppas att hennes föräldrar fått den hjälp dom behöver för att kunna gå vidare i livet med Tindra som ett ljust minne, trots allt som blev så svårt. Kram Sandra o åter igen så vackert skrivit.. kram Weronica

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Weronica men jag kan dock inte ta åt mig äran för dikten för den har inte jag skrivit, men visst är den vacker!
    Ja jag hoppas att de fått den hjälp de behöver och att de får den hjälp de behöver nu när Tindra ska få ett syskon i augusti.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Härligt! Då håller vi alla tummar som finns för dom nu. Kram Weronica

    SvaraRadera
  4. Kära kusin tack för alla fina ord kan inte hålla inne tårarna när jag läser detta !
    Detta är absolut den jobbigaste dagen år efter år men snart ska mitt underbara änglabarn få ett litet syskon och jag tror hon tittar ner på oss och är stolt och glad att få bli en änglasyster ! :) Kram <3

    SvaraRadera
  5. Älskade Becca! Jag förstår att denna dagen är jobbig för er! Jag är säker på att hon kommer bli en stolt änglasyster som håller ett vakande öga över er och sitt syskon!
    Kram ♥

    SvaraRadera