torsdag 3 mars 2011

Skrivande barn


I söndags så passade jag min vän Evelinas pojkar en stund, Maximilian 4 år och Julius snart 3 år. Maximilian bad mig om papper och pennor för han skulle göra ett fint kort till mig :) Denna lille pojk är så duktig på att skriva. Han började med att skriva Mora träsk för det kan han ju så klart efter som han älskar Mora träsk :-) Sen ville han skriva Sandra och Theodor, några bokstäver fick jag förklara hur dom såg ut men det var flera han visste hur dom såg ut bara jag sa bokstaven. River var dock inte helt nöjd med hur Mille skrev S så han visade och efter lite övning så gjorde Mille ett jättefint S och det var två stolta grabbar här, River va stolt för att han lärde Mille och Mille var stolt över sitt S =)
Det roliga va att han verkade trigga igång Oliver för i söndags så skrev Oliver sitt första ord; MAMMA :-) Jag skrev det på ett papper och Oliver skrev av.
Tyvärr så målade han över det sista a:et

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar