torsdag 24 mars 2011

Jag stannar kvar

Här hemma har det ibland diskuterats om man ska fortsätta betala kyrkskatt eller om man ska gå ur kyrkan. När jag var yngre så var jag bestämde med att jag skulle gå ur kyrkan eftersom jag inte är troende men det blev aldrig av. Nu vill jag inte längre gå ur kyrkan utan tänker fortsätta att betala.
Jag tycker att kyrkan gör så mycket bra och inte bara för de som är troende utan för alla. Jag och Theodor brukar gå på småfolket som är öppnaförskolan i Svenskakyrkan här i Skillingaryd. Oliver går på minigänget som är för barn mellan 3-6 år och som håller till i samma lokaler som minigänget (i kyrkans källare) Jag går även på gospelkör som också håller till i Svenska kyrkan. Allt detta är saker vi kan göra tack vare Svenska kyrkan och det kostar ingenting så jag fortsätter gärna att betala då att kyrkan kan fortsätta med sådana här aktiviteter.
I tisdags så skulle minigänget åka till Monkey Town i Jönköping, då var det buss, inträde, saft och bullar för alla barn (plus två syskon som följde med bla. River) Detta behövde vi inte betala någonting för och det är jag väldigt imponerad av! Tänk vilken möjlighet för de barn som kanske aldrig kommer iväg på sådana här grejer annars!

Eftersom jag inte hade med mig kameran till Monkey Town så lånade jag några bilder från Evelinas blogg
Julius och River

Oliver och Maximilian

Jag tittar på Maximilians målade naglar

Oliver och Julis i bussen

Madde som håller i Minigänget och Maximilian ijämte

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, även om man inte är troende skadar det inte med lite kristen fostran. Barnen kan välja själva när de är vuxna. Mina barn har alla gått på kyrkans barntimmar. Dom har fått en liten dos av en del av sverige. När jag bodde på landet var juniorerna och söndagskolan höjdpunkter i veckan./Lena

    SvaraRadera
  2. Tycker svenska kyrkan är fantastisk på att hitta på grejer för oss i Skillingaryd speciellt barn & ungdomar!...dem ger så mycket men kräver knappt något tillbaks.Utan dem skulle många aktiviteter inte finnas i vårat samhälle.Jag betalar gärna kyrkoskatt :)) kram,Kate.

    SvaraRadera