torsdag 12 april 2012

Jag har blivit pensionär

När barn ska gissa ens ålder så får man räkna med att det blir allt annat än rätt. I går frågade en flicka hur gammal jag är och jag sa att hon får gissa, svaret blev: "Ähh...70!!!" Hmm, riktigt så gammal är jag ju inte :-D

När jag var ca 22, 23 så var det en kille som svarade bestämt: "Ja du är i alla fall inte en dag under 35!" :-D

Ibland är det ju dock åt det mer smickrande hållet och barnen tror att man är 16...eller 10 :-D

Nu är det snart dags att göra sig färdig för ännu en dag med en massa underbara ungar.

2 kommentarer:

  1. Haha barn är ju bara så härliga =)

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan verkligen få sig ett gott skratt när barnen ska gissa ens ålder... =)
    Först kan de gissa på typ 63 år. Nej, svarar man då...
    Men 20 då? kan de fråga då... =)
    När jag berättade att Trolltyg i tomteskogen gick som julkalender när jag var liten så sa ett barn: - Oj, då är du gammal!!! Ja, allt är ju relativt.
    Kram!

    SvaraRadera