onsdag 21 mars 2012

Vilka förebilder...not!!!

Jag vet inte varför jag fortsätter att titta på Big Brother för i år är det verkligen urkast! Men ändå står det på fast min iPhone får mer uppmärksamhet än tv:n.
Men iallafall så kan man ju undra vad det är för lärare som finns ute på skolorna?!?! Förra året så var det högstadieläraren Katerina som verkade helt psykiskt instabil och detta året är det träslöjdläraren som dessutom jobbar med barn som har adhd eller vad det nu var, han är ju en riktigt omogen och elak jävel! Hade mina barn haft någon av dessa två lärare så hade jag aldrig tillåtit att mina barn skulle gå på en enda lektion med dom!
Visst får alla tänka på hur dom beter sig men känns ändå att är man lärare och väljer att delta i Big Brother så får man tänka till en gång extra, dom ska vara en förebild och troligtvis tittar eleverna på programmet och tappar all respekt för dom!

Vill tillägga att inlägget endast var riktat mot dessa två lärare, vet att det finns många bra lärare också! :-)

4 kommentarer:

  1. Åh, vad jag håller med dig här! Självklart är lärarna "lediga och fria att göra av de vill" på sin fritid - men det måste var svårt att återfå respekt efter att ha betett sig som de gör här!? Det kan inte vara ett klokt val...yrkesmässigt att göra en röv av sig inför hela svenska folket.

    Tur iaf att Sipan & Hanna W inte är lärare! Hahaha, inte för att jag tittar på det... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att föra omgången var rätt bra med en del vetiga och roliga människor men nu har jag nästan gett upp, tittar ytterst sällan då den ena är värre än den andra!

      Radera
  2. Har aldrig tittat på Big Brother ever. Men Becca hade ju en period då det programmet var viktigt så en snutt här och där har jag ofrivilligt fått se...
    Att det ens får sändas sådana program är enligt mig helt galet. Hur kan man komma på en så usel programidé?
    Visst finns det de som gör vad som helst för att få uppmärksamhet, men jag tror också att de blir "styrda" till viss del av tv-teamet. De ska väl bete sig illa och märkligt för att det ska bli "bra" tv. Men visst kan man undra hur en del tänker när de går med på att delta. Jag hade nog inte varit jättepositiv till dessa lärare om mina bern haft dem i skolan.
    Ha det så bra. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast förra omgången var riktigt roligt med en hel del vettiga människor :-) Men nu är det en ren katastrof, tittar någon gång ibland men blir mest förbannad på hur dom beter sig när jag väl tittar!
      Kram

      Radera