söndag 11 mars 2012

Tjejdag

I går blev en riktigt tjejdag! Bruden och tre av fyra tärnor åkte till Jönköping för att bruden skulle prova brudklännigara! (Eftersom jag redan är gift så är jag alltså en av tärnorna) Det blev en massa bröllopsprat och den blivande bruden provade en massa brudklännigar, tärnorna slet fram den ena klänningen efter den andra och kacklade i mun på varandra ;-) Tillslut så hittade Evelina en helt underbar klänning och hon kommer att bli så vacker!!! Skulle gärna dela med mig av en bild men är man inte tärna så får man vänta till den 30/6 innan man få se klänningen ;-)

När vi kände oss klara med Jönköping så åkte vi hem till Evelina där det blev tacopaj, bröllopsplanering, melodifestivalen och avslutningsvis en komedi som självklart handlade om ett bröllop :)

Jag kom hem strax efter tolv och hade helst velat krama alla mina barn som jag saknat så men den ända som var vaken och blev glad över att jag kom hem var hunden...inte så konstigt med tanke på hur mycket klockan var!

Men vad jag behövde den här dagen, eftersom Tom åker till jobbet innan barnen vaknar och kommer hem lagom tills dom ska lägga sig nästan varje måndag-fredag så känner jag mig nästan som ensamstående på veckorna och jag behövde verkligen få komma hemifrån utan barn, inga måsten och inget ansvar!!! Men visst började jag sakna mina killar framåt eftermiddagen men jag tror det är nyttigt att få sakna barnen ibland och kanske är det även nyttigt för barnen att få sakna mamma (om de nu gjorde det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar