torsdag 29 mars 2012

Sanndrömmar

Ibland, inte särskilt ofta men ibland har jag sanndrömmar.
I går på förmiddagen så drömde jag att ett hus brann ner i närheten, i drömmen upptäckte jag och min vän Annah branden. I går eftermiddag så brann tyvärr ett hus ner på riktigt, det var inte det huset jag drömde om och det var Annah som ensam upptäckte branden. Kanske var detta bara ett sammanträffande men ändå ett litet konstigt sammanträffande.


Brukar ni drömma sanndrömmar? Och brukar de i så fall vara på pricken rätt eller brukar det skilja lite på drömmen och verkligheten?


När vi ändå är inne på det här med drömmar så bruka många drömma om sina anhöriga när de går bort, jag tror det är den avlidnes sätt att ta farväl.


Min farfar fick cancer och en natt så drömde jag en så stark dröm om honom, jag vaknade och kollade på klockan, klockslaget fastnade på minnet och jag kände på mig att farfar hade gått vidare. När mamma kom och ringde på dörren så visste jag redan vad hon skulle säga och ja han hade gått bort precis samma tid som jag vaknade. Detta tror jag absolut inte var ett sammanträffande utan ett farväl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar