söndag 16 oktober 2011

Helgen

Jag känner att jag borde slänga in ett blogginlägg men frågan är vad jag ska skriva om?
Helgen har varit lugn, en riktig hemma helg och otroligt nog har alla barn hållt sig hemma och det har inte heller varit en massa extra barn här hemma, det är rätt skönt med sådana helger ibland. I eftermiddags hade vi ju dock ett extra barn i några timmar...min goa systerson William var här och lekte med Oliver.
Dock så började jag fundera på varför River inte velat leka med någon i helgen och då kröp det fram att han vill göra så lite som möjligt för att inte har så mycket att skriva om i skolan på måndagen. (Varje måndag skriver de om vad det gjort i helgen) Jag förklarade för honom att han behöver inte skriva om allt han har gjort, att han ska passa på att göra roliga saker på helgen.
Jaja, jag fick ju tro ett tag att han var hemma med resten av familjen bara för att han ville :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar