onsdag 12 oktober 2011

Arbetsförmedlingen

I Onsdags så skulle jag varit på arbetsförmedlingen på ett möte men eftersom River var sjuk så fick jag ringa och säga att jag inte kunde komma. En sur tant förklarade att hon då tänkte avanmäla mig på arbetsförmedlingen och att jag sedan får göra en nyanmälan när vi var friska. Sedan blev jag sjuk och eftersom arbetsförmedlingen har så "bra öppettider" och inte har öppet varje dag så blev jag visst frisk i dag.
Jag kom dit och det var tre personer före mig, jag fick vänta i 40 minuter för att sedan säga att nu är jag frisk, hon skrev in det i datorn och sa kom hit den 19:e...detta tog max 1 minut!
Varför i hela friden ska jag behöva åka till Vaggeryd, sitta och vänta i 40 minuter, prata i max 1 minut och sedan åka tillbaka till Skillingaryd för något som skulle kunna ha gjorts på telefon???? Jag hade sparat både tid (en massa tid) och pengar på att fått ringa! Men nej det går inte, man måste komma och "visa upp sig" SUCK!!!!

3 kommentarer:

  1. ja ibland undrar man hur det egentligen ska gå till...ju krångligare det är desto bättre verkar det som...

    SvaraRadera
  2. Jobbigt o besvärligt det lät det där! Bättre du börjar jobba med mig.. ;) Det kan du ju liksom göra imorn om det skulle vara så (Såg du mailet på fb eller hamnade det i övrigtmappen)

    Kram
    Martina

    SvaraRadera
  3. Haha fy fan vad rolig den berättelsen va fick du åka i onödan stackars dej tycker nästan synd om dej men bara nästan hehe du får 3 gissningar på vem jag är gissar du rätt vinner du en brödrost gissar du fel ja då får du tröst vinst

    SvaraRadera