måndag 15 april 2013

Min store lille kille

Sitter ute och njuter, barnen är ute och leker med kompisar och jag inser hur skönt det är att ha barn som är så stora att de klarar sig "själva", att inte behöva ha 100% koll på dom hela tiden. Har ju haft det så här ganska länge då Theodor blev "stor och duktig" ganska tidigt, beror nog på att han hängt på storebröderna, särskilt Oliver. Ibland glömmer man att han faktiskt inte ens fyllt fyra än. Han har samma kompisar som Oliver och ibland leker han själv med kompisar som är sex, sju år. Visst märks det att han är yngre ibland men oftast så känns han äldre än vad han är...det viktigaste är ju att vi runt om inte glömmer att han bara är (snart) fyra år och att det är okej att han också beter sig som det :)

1 kommentar:

  1. Jag märker liknande tendenser hos min 4,5 åriga dotter. Hon är duktig på att leka med större barn (har övat med sina kusiner) men ibland kan hon inte riktigt hävda sig och blir då känslig har jag märkt.
    Bra övning inför framtiden men bra att man har koll på det. :-)

    SvaraRadera