onsdag 4 maj 2011

4:e maj 2007

Under torsdagen den 3:e maj 2007 så kände jag att det tryckte neråt, men tänkte inte så mycket mer på det. När klockan är 00.00 och det blir den 4:e maj så går vattnet. Jag ringer förlossningen och får till svar "Ja det är fullmåne, då blir det vattenavgång. Men kom du om några timmar" Men jag förklarar att det gick så fort med första barnet och att jag fått order från Mvc att åka in så fort jag märker något. Hon jag pratade med lät lite sur och sa att om jag vill så får jag väll komma då men det är absolut inte nödvändigt.
Jag packade ihop det sista och vi körde River till mamma och pappa.
Vi kom till förlossningen vid 01.20 (om jag inte minns fel) Eftersom jag hade grymt ont så blev det direkt till förlossningsrummet. Jag blir undersökt och barnmorskan säger "Men nu luras du, du är bara öppen två cm så så ont kan du inte ha" Det var för tidigt för något annat än lustgas. Vid klockan 02.00 så har jag så ont att jag tro att jag ska dö, barnmorskan går med på att titta igen men då var det försent för något annat än lustgas, jag var öppen 8 cm. Jag hade så ont, särskilt på ett ställe i ryggen, det kändes som att någon bände sönder ett ben där...förstår ju nu att det beror på att jag öppnade mig så fort. Klockan 02.20 så började krystvärkarna och klockan 02.29 den 4:e maj 2007 så födde jag min andra son, Oliver ♥



River fick den bästa födelsedagspresent man kan önska sig på sin 4-årsdag

5 kommentarer:

  1. Jösses vilka snabba förslossningar du har haft! Du är ju gjord för att föda barn ju;-)!
    Massor av kramar till söta Ollie på hans stora dag!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Det går i släkten att dom små liven vill ut fort ;) Grattis till Oliver ! :)

    SvaraRadera
  3. Karro: Ja men det är inte bara posetivt att det går fort tyvärr, shit vad on det gjorde...Olivers förlossning var värst av alla tre, tror som sagt att det beror på att jag öppnade mig så fort!
    Jag ska hälsa grattis även till Oliver :-)
    Kram

    Becca: Ja det gör väll det, hoppas din förlossning går lagom fort :-)
    Ska hälsa grattis till Oliver
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det där.. Nu gick det inte lika fort for mig, men jag hade också skitont, och var bara öppen 2 cm. "Jag ska se om du kan få något" var deras svar när Filip sa att jag ville ha bedövning, själv kunde jag inte prata utan bara skrek rätt ut. När de la epiduralen (efter 3 timmar) började krystvärkarna, så nån lindring fick jag då inte. "Nej, du får inte krysta än" sa de åt mig, "Det är inte dags än". Sen gjorde de en undersökning och "Oj då, det är visst dags". "Du får inte skrika" sa dom, "det tar kraft ifrån ditt krystande", sen blev det personalbyte, nästa säger "Skrik du bara, bli förbannad!" *suck* Ibland känns det som att de har en mall över hur en förlossning ska gå till, och faller man utanför mallen så tror de inte på en..

    SvaraRadera
  5. Ja det är så sant Linnéa, det konstiga är att när man är på besöket innan första förlossningen så säger de att smärtan är individuell och att ingen annan än man själv kan bedömma hur ont man har, ändå tycks de inte ta en på allvar när man väl är där och har skitont!
    Kram

    SvaraRadera