onsdag 4 maj 2011

4:e maj 2003

Den 4:e maj 2003 var en varm och skön söndag. Jag och Tom var ute och gick mycket den dagen trotts mina foglossningar. Vi var ute i skogen med hunden och på eftermiddagen så gick vi till Statoil och hyrde en film. Jag hade gått tio dagar över tiden och på måndagen den 5:e maj så skulle jag till förlossningen för kontroll. Vid klockan 22.00 på söndagskvällen så gick jag på toa och då kom först slemproppen och sedan gick vattnet. Jag fick kraftiga värkar och vi ringde förlossningen. Vi fick till svar att vi skulle komma om några timmar. 10 minuter senare så ringer Tom åter till förlossningen och säger att jag har 2 minuter mellan värkarna och de säger att vi ska komma in.
Eftersom Tom inte hade körkort på den tiden så fick vi ringa sjuktaxi, sjuktaxin var inte snabb vill jag lova, jag tror den kom vid elva. I sjuktaxin fick jag krystvärkar och Tom har berättat att taxichaffören blev blekare åh blekare och körde allt fortare och fortare.
När vi väll kom till akuten så var förlossningspersonalen där och mötte upp oss, allt gick så fort...de sprang med mig till förlossningen och väl där sa de att de såg huvudet.
Jag fick lustgas, andades i den en gång, blev förbannad och sa att den här skiten funkar inte åh slängde iväg masken. Klockan 23.44 den 4:e maj 2003 så födde jag min första son, River ♥


2 kommentarer:

  1. Åhhh vilken snabb förslossning du hade!
    Grattis söta River på din dag!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ja det gick fort :-)
    Ska hälsa grattis från Douglas mamma ;-)
    Kram

    SvaraRadera