lördag 26 april 2014

Ska föräldrarna straffas för något vi inte vet om de har gjort?

Jag satt och kollade på facebook när det dök upp en bild på den 21-årige pedofilen som har erkänt att han utfört 12 övergrepp på sin praktikplats. Det stod även hans namn, personnummer och adress. Min första tanke när jag ser detta är att den som lagt ut detta inte har en tanke på hur det påverkar hans anhöriga. När jag läser kommentarerna blir jag mörkrädd, att det finns folk som tycker att föräldrarna borde toteras och mördas för att de skapat denna varelse. Tror inte folk att föräldrarna mår dåligt nog som det är, de måste genomlida ett rent helvete just nu!
Vissa menar att han måste själv utsatts för övergrepp när han var liten, det där vet vi inget om och även om så är fallet så behöver det inte vara hans föräldrar som utsatt honom! Ska föräldrarna straffas för något vi inte vet om de har gjort?
Tänk om dessa föräldrar gett honom den bästa barndom man kan tänka sig men att det ändå blev så här! Jag läste någonstans att han var med om en bilolycka när han var 10 år och att han då fick hjärnskador, ska vi strunta i att rädda folk som skadar hjärnan i en olycka för vem vet hur det påverkar dom i framtiden, eller ska vi rent av totera och mörda föräldrana direkt i fall deras barn i framtiden blir pedofiler efter olyckan? Visst låter det helt sjukt men lika sjukt tycker jag att det låter när folk tycker att 21-åringens föräldrar förtjänar att toteras och mördas! Om ni påstå er hata pedofiler och mördare hur kan ni då tycka att vissa (till och med oskyldiga) förtjänar att toteras och mördas?!? Jag får verkligen inte ihop det!
På frågan många ställer; "Men tänk om det var ditt barn som hade utsatts?" så svarar jag, "jag  vet inte hur jag skulle reagera och risken är att mitt psyke skulle slå bakut om jag mötte förövaren ute på gatan, men en sak är jag säker på, jag skulle aldrig lägga skulden på förövarens anhörig!"

1 kommentar:

  1. Camilla Lindman10 maj 2014 kl. 08:07

    Sååå bra skrivet Sandra! Håller med dig precis.
    Kram!

    SvaraRadera