torsdag 2 februari 2012

När olyckan är framme

Jag blir alltid chockad när olyckor sker men lyckades ändå behålla lugnet och styra upp det hela när olyckan var framme.
Jag höll på att hjälpa River av med skridskorna när hans fröken kom och sa att ett barn var skadat och hade ont i nacken, hon frågade mig vad vi skulle göra. Jag gick fram till barnet som låg ner och var vaken men som inte svarade på frågor med tal och som stundvis inte reagerade alls när man pratade så jag beslutade mig för att ringa 112, de skickade en ambulans och kopplade mig till en sjuksköterska som bad mig att bl.a. kolla känseln i benen. Jag lyckades även få tag på barnets mamma och bad henne komma till ishallen.
Fröknarna var tvungna att gå med de andra barnen som var mer eller mindre uppe i varv till skolan så jag och River stannade hos det skadade barnet tills mamman och ambulanspersonalen kom.
Nu hoppas jag att allt går bra för Rivers klasskompis på sjukhuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar